2013. augusztus 28., szerda

HOL VOLTAM, HOL NEM VOLTAM ?






Hogy merre jártam azt többnyire tudja a kedves ide tévedő blog-olvasó.
Most inkább arról írnék, hogy hol nem.
Érdekes műsort láttam a Viasat History csatornán, "Jane Austen rajongói" címmel.
Mindenkinek ajánlom jó szívvel, aki romantikus érzelmű, szereti a fent említett írónő műveit, s korának Angliáját.
Ez a film juttatta eszembe, hogy Bath az az angol város, ahová évtizedek óta vágyom. Különleges hangulata hatással van rám,s filmeken-regényeken keresztül is megérint.
Az angol ember kissé gyermekded, játékos, mindenhol és mindenre fogadásokat köt.  Ünnepelni tud, számunkra jelentéktelennek tűnő dolgokat.
Óriási a Jane Austen kultusz Bathban (is), regényei máig hatnak , gondolatait irodalmárok, pszichológusok, történészek boncolgatják.
Korának öltözékeit boldogan varrják és hordják. Alkalmanként ezrével lejtenek benne hölgyek és urak Bath utcáin. Pedig Jane nem Bath szülötte, s nem is ott halt meg.
Nem J.A. miatt vonz az a csodás fürdőváros. Valamikor réges-régen egy hatalmas plakáton láttam először a Royal Crescent ( Királyi Félhold)  félkörívű épületsorát, a Római fürdőt, és azonnal éreztem, ezt látnom kell. Ott kell járnom a falai között, koptatnom köveit, éreznem a történelem néha viharos, néha békésen lengedező szeleit.
Az álom még nem valósult meg, de ha lenne "bakancslistám", Bath minden bizonnyal rajta lenne.

2 megjegyzés: